Vijesti

O vlaku iz autobusa i dužini putovanja i povezivanja kratkih relacija

Angažirana javnost ne propušta skrenuti pažnju kako je u tijeku sudjelovanje u kreiranju nacrta voznog reda vlakova, pa i kod nas gdje vlakovi ne voze odavno a moderniziraju se pružni prijelazi. Idemo redom. Nacrt voznog reda objavljen je stranicama HŽ infrastrukture a prijedlozi i primjedbe na objavljeni vozni red mogu se poslati do 9.kolovoza na adresu elektroničke pošte objavljenu uz nacrt voznog reda. Pod točkom 10 a je vlak iz Zagreba za Banovu Jarugu. Kada se otvori poveznica treba oko sokolovo dešifrirati grafikon i dobro povećalo za pročitati sitna slova. Zumiramo. Nije dovoljno za dobro razumijevanje poruke koja treba biti kratka, jasna i razumljiva korisnicima. Puste stranice napisane o svim detaljima željezničkog putničkog prijevoza mogu biti štivo za čitanje danima, a za sve to treba dosta vremena.

Naši neimenovani izvori javljaju da je najvažnija novost Nacrta voznog reda još jedno produljenje vremena vožnje vlaka od Daruvara do Banove Jaruge sa sadašnjih 96 minuta na novih dužih 104 minute. Istovremeno, u Izvješću o mreži za iduću godinu HŽ Infrastruktura objavila je kako je od siječnja ove do prosinca iduće 2025.godine poddionica Pakrac – Daruvar permanentno zatvorena.

Javnost pita nas a mi HŽ infrastrukturu i HŽ putnički prijevoz

Zašto je služba za izradu voznoga reda HŽ Putničkoga prijevoza projektirala nacrt voznoga reda na relaciji Banova Jaruga – Daruvar (i obratno) u skladu s propisanim brzinama vlakova kad je objavljenim Izvješćem o mreži HŽ Infrastrukture predviđeno da se promet u razdoblju važenja voznoga reda 2024/2025. u cijelosti odvija zamjenskim autobusima (koji su znatno brži u odnosu na vlakove). Odnosno, prilagodi vozni red brzinama autobusa koji voze umjesto vlakova, vrlo izvjesno sljedećih tri godine.

Još jedno pitanje, kome u HŽ Putničkom prijevozu je u interesu da putnici od Banove Jaruge do Daruvara i obratno zamjenskim autobusima putuju propisano 96 minuta (a po novom voznom redu 104 minute) kad se taj put očito može provesti autobusom za 75 minuta (a vrlo vjerojatno i još kraće)? Ovo posebno dolazi do izražaja kad se uzme u obzir da se nacrtom voznoga reda 2024/25. predviđa npr. ukidanje sadašnje priključne veze zamjenskoga autobusa 2451 (Daruvar – Banova Jaruga) na vlak br. 2030 (Slavonski Brod – Banova Jaruga – Zagreb Glavni kolodvor) zbog produljenja trajanja vremena vožnje od Banove Jaruge do Daruvara i obratno. Uzalud sve subvencije i pozivi ljudima da što više koriste željeznički prijevoz kad se u praksi događaju ovakve situacije, kažu ljudi koji promišljaju o prijevozu putnika na način da korisnici usluge budu zadovoljni, jer pružatelj usluga cijeni i poštuje njihovo vrijeme.

Podsjećamo, prije točno mjesec dana iz HŽ infrastrukture obratili su se javnosti slijedom postavljenih pitanja iz redakcije Informativnog programa Radio Daruvara a da bi informirali kako će u sljedećih tri godine provesti radove na obnovi dionice pruge Banova Jaruga – Daruvar u dužini od 53,4 km i vrijednosti 47 milijuna eura. Početak radova predviđen je krajem 2024.godine , a rok za izvođenje radova je tri godine. Po završetku radova iskreno vjerujemo, iako može biti naivno, kako će brzina kojom će voziti vlakovi na našoj obnovljenoj pruzi odgovoriti potrebama ljudi za povezivanjem manjih s većim sredinama.

Back to top button